torsdag 6 februari 2014

Sist på bollen





Den här bostadsannonsen är tydligen en snackis. Enligt mäklaren ville han locka Stockholmare?!?!?!?! Undrar om det är okänt för alla lantlollor därute att de flesta kvinnor som bor i storstäder inte är nakna hemmafruar som är kedjade vid spisen. Jag vet inte vad som är mest förolämpande, att jag som kvinna drömmer om att få lämna stan och leva ut mina hemliga lustar om att bli en mans sexslav och kock in the middle of nowhere eller att jag egentligen innerst inne vantrivs i Stockholm. Att om jag bara kunde skulle jag byta bort hetsen och trängseln på Centralen, pulsen, restauranger som inte är den lokala pizzerian, bilköer, avgaser, affärer som har öppet efter kl. 17:00, gym, snygga mäniskor, nattliv, tunnelbana, flygplatser och allt annat som man förknippar med en civiliserad tillvaro. Kanske ändå att Anna Batra hade rätt.....



Om den här mannen vill sälja din bostad, lägg benen på ryggen och hälsa att 1800-talet ringde och vill ha tillbaka sin kvinnosyn.

2 kommentarer: