lördag 14 juni 2014

sommarväder

med sommarvärme har gjort ondamamman på gott humör. Det hindrar mig dock inte från att plåga mina barn med det här.
Böngryta med alla ondskefulla grönsaker man kan tänka sig.

Det började så här. ....
Riv alla onda grönsaker du kan hitta på botten av kylskåpet. Jag tog lök, vitlök, morrötter, rotselleri och squash.
Fräs grönsakerna i olja en stund.
Om du har senderbyxorna på dig, ta i en klick tomatpure och fräs med en stund.
I med krossadetomater och en buljongtärning. Om man vill låta pengarna rulla kan man hiva i ett lagerblad men glöm inte att ta ut det innan det är dags att äta. Att äta lagerblad är lite som att tugga bark. Salt och peppar.
När hela härligheten har kokat en stund är det dags för den sista ondskefulla detaljen, bönorna. Moahahahhaha. Jag tog en tetra blandad ondska, jag menar bönor.
Servera den drypande, ångande ondskefulla ondskan med ris.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar